Ahşap Merdiven;
Merdivenler yapılarda düşey sirkülasyon aracıdır.
Yani aralarında kot farkı olan iki kat arasındaki iniş ve çıkışları sağlamaktadır.
Özellikle çok katlı yapılarda merdivenlerin özenle yapılması ve bunun yanında birçok da yapım kuralları da bilinmesi gerekmektedir.
Merdiven yapım aşamasında bu kurallara dikkat edilmediğinde merdiven kullanılırken kazaların yaşanması olasıdır.
Yani merdivenin rıht yüksekliği, basamak genişliği ve merdivenin boyu gibi durumlar kuralına göre ve standart ölçülerde yapılmaktadır. Bu aynı zamanda merdivenin kullanımını kolaylaştırmaktadır.
Merdiven yapımında dikkat edilmesi gereken birçok detay önceden düşünülmekte ve böylesine önemli bir konuda iş bilenler tarafından yapılmaktadır.
Merdivenin yan taraflarında düşmeyi engellemek ve güvenliği sağlamak amacıyla küpeşte denilen sistem yapılmaktadır.
Küpeşte merdivenin yapıldığı malzemeye uygun bir malzeme ile yapılır.
Küpeşteler genellikle ahşap, beton, alüminyum gibi malzemelerden yapılmaktadır.
Merdiven Çeşitleri Nelerdir;
Merdiven yapılacak yapıya göre değişik çeşitlerde yapılmaktadır.
Yani betonarme bir yapıda betondan merdiven tercih edilmektedir.
Ancak prefabrik bir yapıda merdivenler de prefabrik yapılmaktadır.
Bunun yanında ahşap merdivenler de genelde tercih edilen merdiven çeşididir.
Geçmişte geleneksel merdivenler oldukça fazla kullanılmaktaydı. Bu tür merdivenlerde genellikle sahanlık olmaz.
Merdiven tek kollu olarak yapılır ve genellikle evlerin, konakların dış kısımlarına merdiven yapılırdı.
Ancak günümüzde merdiven çeşitler oldukça fazladır.
Öyle ki günümüzde döner merdivenler ve asma merdivenler son derece modern görünmekte ve yaygın bir şekilde kullanılmaktadır.
Ahşap merdiven yapımı oldukça önemlidir.
Çünkü insanların üzerinde yürüdüğü ve yanlış yapımının can güvenliğine neden olabileceği ihtimali vardır.
Bu nedenle merdiven yapım kulları bütün detaylarıyla bilinmeli, uygun ölçüler kullanılmalıdır.
Merdiven yapılırken hem dayanıklı olması hem de estetik durması son derece önemlidir.
Merdiven iniş çıkışlarında yön değiştirmek için ara sahanlık yapılmaktadır. Bu hem çıkış esnasında dinlenme noktasını da oluşturmaktadır.